رقابت همبازی تلویزیون با جاسوس‌بازی و کمدی!

سریال “همبازی” این روزها با موضوع اشتغال و ازدواج جوان‌ها در شبکه دو سیما به رقابت با دیگر مجموعه‌های تلویزیون می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رباط نیوز،به طور معمول شبکه‌های تلویزیونی ترجیح می‌دهند تا در نوروز شادترین سریال‌هایشان حتی اگر کمدی صرف نباشد را برای مخاطبان درنظر بگیرند و پخش کنند. از سال ۱۳۹۸ تاکنون شبکه دو در ایام نوروز کار اجتماعی و جدّی هم پخش کرد و مخاطب هم داشت. سریال “بر سر دوراهی” ساخته بهرنگ توفیقی یکی از این موارد است که در سال ۱۳۹۸ از شبکه دو به‌روی آنتن رفت. حالا این امید می‌رود که “همبازی” نیز بتواند در جذب مخاطب موفق عمل کند.

در همه آثاری که برادران محمودی ساخته‌اند اشتغال و ازدواج دو رکن اصلی است. آن‌ها بیش از هر چیزی دغدغه جوانان و مسائل مربوط به آن‌ها را دارند و این در همه آثار چه سینمایی و چه تلویزیونی‌شان مشهود است. یکی از مسائلی که این روزها بیش از پیش به آن توجه می‌شود حمایت از کارآفرینان نمونه است. در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها بار فشار اقتصادی را بر دوش می‌کشند، برخی‌ هم هستند که با ایده و طراحی جالبی که در ذهن خلاقشان دارند، کسب و کاری حلال برای خودشان به راه انداختند و از آن طریق امرار معاش می‌کنند.

این سریال با روایتی عاشقانه در کنار موضوع حساس و مهم “گاندو”، “نون‌خ۳” و “نوروز رنگی” به رقابت می‌پردازد؛ داستانی که  شاهد دو ماجرای عاشقانه بین دو زوج خواهید بود. لیلا و بهروز از طرفی و مهران ‌و آوا نیز از سویی دیگر راوی این قصه‌های عاشقانه‌اند.

مجموعه “همبازی” به کارگردانی سروش محمدزاده هرچند در ابتدا طول کشید تا داستانش آغاز شود اما با پخش قسمت‌های جدیدتر و جلورفتن داستان مخاطب با یک ماجرای عاشقانه و یک ملودرام چندبخشی مواجه شد و همین چندضلعی بودن ملودرام موجب شد تا نه تنها مخاطبان قبلی سریال آن را جدّی‌تر دنبال کنند بلکه در ادامه تماشاگران جدیدی نیز به جمع بینندگان این سریال افزوده شود.

“همبازی” به خوبی در کنار روایت عاشقانه‌ای آرام به تفاوت نسل‌ها و لزوم گفت‌وگو بین آن‌ها پرداخته است و علاوه بر آن به خوبی نشان داده که نمی‌توان هر تصمیم و سنتی را فارغ از درست و غلط بودن در زمان اتخاذ آن به مدت طولانی ادامه داد و یا حتی دیگران و نسل‌های آینده را مجبور کرد تا به تصمیمی تن بدهند که بزرگترهای آن‌ها چند دهه قبل گرفته‌اند.

ویژگی دیگر نمایش اهمیت تولید و کار در کشور است؛ سریال به خوبی نشان می‌دهد که اگر به جوانان نسل حاضر در هر زمینه‌ای از کاشت و پرورش گیاهان دارویی تا مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بها داده شود و موانع تولید رفع شود، می‌توان شاهد رشد و پیشرفت آنها و به طبع رشد و پیشرفت جامعه بود.

در تولید علاوه بر پشتکار تولیدکننده و کارآفرین، متغیرها و موانعی وجود دارد که باید دیگران اعم از دولت و نهادهای مختلف آن‌ را رفع کنند. از کمبود نقدینگی  که شخصیت بهروز (کامران تفتی) با آن گرفتار است تا مشکل مالکیت زمین که از سوی خانواده شخصیت‌های اصلی (علی اوسیوند – همایون ارشادی) ایجاد شده است.
نکته دیگری که سریال “همبازی” در لایه زیرین تعریف روابط عاشقانه به مخاطب منتقل می‌کند، اهمیت نیروی انسانی است؛ آنچه برای یک تولید و رشد جامعه حتی بیشتر از نفت و زمین مهم است، نیروی انسانی متبحر، کارآمد و متعهد است که تلاش دارد خود را از صفر به هزار برساند و در این راه موانع را پشت سر بگذارد.

مجموعه “همبازی” با داستان ملودرامی عاشقانه مخاطب را با خود همراه می‌کند و در زیرلایه متن خود به مفاهیم ارزشمندی همچون اهمیت تولید و کار، احترام به پیشکسوتان، تشکیل خانواده و حفظ سرزمین مادری پرداخته است که تماشاگر بعد از دیدن هر قسمت به صورت ناخوداگاه به این ارزش‌ها فکر می‌کند.

انتهای پیام/*

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *