داغ شدن صنعت گردشگری ایران در پسابرجام/ غول هتل‌سازی فرانسه «آکروهتل» به ایران می‌آید

از ۱۳۰۰ پروژه در روزهای آینده پرده‌برداری می‌شود تا سرمایه‌گذاران خارجی جذب و صنعت آسیب‌دیده گردشگری تقویت شود.

به گزارش رباط نیوز به نقل از  راه دانا؛  خبرگزاری نیوز کشور استرالیا نوشت: ایران به مدت سی و شش سال از نقشه گردشگری حذف شده بود، اما اکنون قرار است یکی از پربازدیدترین کشورها در سال ۲۰۱۶ باشد.

جاذبه‌های گردشگری ایران از سواحل تا پیست‌های اسکی، معماری‌های اسلامی جذاب و غذاهای خارق‌العاده و مکان‌های باستانی مقصد گردشگران اقصی نقاط جهان خواهد بود.

با آب شدن یخ روابط میان ایران و غرب پس از انتخاب روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، پیش‌بینی می‌شود که گردشگران دوباره ایران را به عنوان یک مقصد جذاب برای بازدید در نظر بگیرند.

یک مقام ایرانی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد‌پرس آمادگی ایران را برای سونامی گردشگران در پسا برجام اعلام کرد.

«مسعود سلطانی فر» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: ایران به عنوان یکی از معادن فرهنگی و تاریخی جهان، از دید غربی‌ها به دور مانده است.

وی افزود: ایران به زودی در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد داشت تا کاستی‌ها این حوزه را جبران کند. قرار است از ۱۳۰۰ پروژه در روزهای آینده پرده‌برداری شود تا سرمایه‌گذاران خارجی جذب و صنعت آسیب‌دیده گردشگری تقویت شود. ایران دارای ۱۹ مکان ثبت شده در یونسکو است.

حتی قبل از اینکه تحریم‌های ایران برداشته شود، در دو سال گذشته تعداد گردشگران خارجی که از ایران بازدید کردند رشد ۱۲ درصدی داشت. در سال ۲۰۱۴، ایران میزبان ۵ میلیون گردشگر بود و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، ایران میزبانی ۲۰ میلیون گردشگر را داشته باشد.

فرانسه و انگلیس پس از توافق هسته‌ای ایران در ماه جولای، محدودیت سفر به ایران را لغو کردند.

ماه پیش ایران با غول هتل‌سازی فرانسه «آکروهتل» قراردادی منعقد کرد تا از نام تجاری نووتل و ایبیس به مدت ۱۵ سال در ایران استفاده کند. توافقی که بیش از سی سال در ایران دیده نشده بود.

ایران از لحاظ سانحه هوایی سابقه خوبی ندارد. همین هفته پیش بود که هواپیمای مسافربری ایران با ۴۲۶ مسافر و خدمه پس از سقوط موتور هواپیما به سلامت به زمین نشست. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که ایران به بیش از ۴۰۰ هواپیمای مسافربری جدید نیاز دارد تا کمبودهای وارد شده بر اثر تحریم‌ها در سه دهه گذشته جبران شود. از ۲۵۰ هواپیمای مسافربری ایران، تعداد ۱۰۰ فروند هم اکنون زمین‌گیر شده‌اند زیرا قطعات یدکی آن‌ها موجود نیست. ۱۵۰ هواپیمای دیگر نیز باید بازسازی شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *