حداد عادل در پنجمین اجلاس دبیران کانون مدارس اسلامی:

جاده اصلی تربیت یک ملت، مدرسه است/باید در مدارس کودکان را با بصیرت تربیت کنیم

حداد عادل با بیان اینکه تربیت کاری دراز مدت و تدریجی است، گفت: تربیت اساسی یک ملت جز از طریق آموزش و پرورش و مدرسه ممکن نیست و جاده اصلی جاده تعلیم و تربیت و مدرسه است.

به گزارش  رباط نیوز به نقل از  راه دانا، غلامعلی حدادعادل از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت امناء کانون مدارس اسلامی در پنجمین اجلاس دبیران و مدیران مدارس اسلامی سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه امام صادق ع برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شایت الله مهدوی کنی درباره این شخصیت انقلابی گفت: از خصوصیات مهم ایشان این بود که افتخارات انقلابی خود را به رخ کسی نکشید و طلبکار انقلاب و نظام نبود و با این که از یاران نزدیک امام بود و از نظر سنی از مقام معظم رهبری بزرگتر بود اما همان رابطه ای که با امام داشت در مسیر تبعیت با رهبر انقلاب هم داشت و امیدواریم این دانشگاه که چراغ روشنی است که ایشان برافروختند موفق و پایدار بماند.

جاده اصلی تربیت یک ملت، مدرسه است/باید در مدارس کودکان را با بصیرت تربیت کنیم
وی با اشاره به افزایش ارتباط خواهران با کانون مدارس اسلامی و مهم بودن آن، افزود: انقلاب اسلامی کم کم چهل ساله می شود و در این گذر زمان به نظر می رسد شکفتگی تازه ای پدید آمده و آثار انقلاب کم کم رونمایی می شود. یک نمونه از آثار آن مدافعان حرم هستند. آن چیزی که به آن صدور انقلاب می گفتیم که در واناشی از صداقت و حقیقت یک انقلاب است نیز در قالب مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف بروز کرده است.

حداد عادل تاکید کرد: به وجود آمدن حشدالشعبی در عراق، بسیج مردم سوریه و مقاومت مردم لبنان نشان می دهد مرزها مانع انتقال پیام انقلاب نشده و دل ها یکی شده است و نتیجه آن این است که ما می بینیم که پنج سال است که امریکا در سوریه در سرنگونی بشار اسد ناموفق بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دنیای استکبار هم در این چهل سال به دنبال مقابله با ما بوده اند و مدتی است آنها هم به روش های جدید روی آورده اند و روش مقابله جدید، جنگ اقتصادی است و پیوست فرهنگی هم ضمیمه آن کرده اند. هدف این بود که مردم را با تحریم به زانو دربیاوردند اما موفق نشدند. البته مشکلات پدید آمد اما مردم به درجه ای از بلوغ سیاسی و ایمان رسیده اند که استقلال و عزت را به وعده نان معاوضه نکنند. و دیدیم  که آن وعده نان هم محقق نشد.

وی افزود: حاشیه نشینی، طلاق و بیکاری مسائلی است که به دنبال این جنگ اقتصادی ایجاد شد و هدف به زمین زدن ما بود و برنامه ها را طوری تنظیم کرده اند که شکست را به پای رهبر انقلاب بنویسند تا در داخل تفرقه ایجاد کنند.

حدادعادل با بیان این که ما گرفتار یک جنگ اقتصادی هستیم که تهاجم گسترده فرهنگی هم با آن همراه است، تصریح کرد: دستگاه هایی که مراقبند ارتباط بانکی برقرار نشود تا گشایش اقتصادی برقرار نشود؛ تمام ظرفیت فضای مجازی را بر روی ایران گشوده اند تا از لحاظ فرهنگی ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

رئیس هیئت امناء کانون مدارس اسلامی افزود: سال ۵۳ ما ۸۴ مدرسه در جامعه تعلیمات اسلامی در تهران داشتیم که همه آنها را تعطیل کردند اما اکنون به برکت نعمت انقلاب اسلامی امکان فعالیت فرهنگی فراهم است و راه درست ایجاد تاثیر ماندگار هم از طریق آموزش و پرورش است. زیرا تاثیر این نهاد از سایر نهادهای فرهنگی بیشتر است.
حداد عادل ادامه داد: من در صدا و سیما و کار مطبوعاتی و تبلیغاتی بوده ام اما تاثیر آموزش و پرورش از همه اینها بیشتر است. زیرا دوام تاثیر در آن بهتر است.
وی با بیان این که تربیت یک فرآیند درازمدت است، تصریح کرد: تربیت یک ملت جز از طریق آموزش و پرورش ممکن نیست و جاده اصلی مدرسه است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحول در اروپا و دستاوردهای علمی و صنعتی مثبت غرب در سایه توجه به تعلیم و تربیت محقق شده است.
حدادعادل با اشاره به این که حداقل مساحت مدارس در ژاپن ۱۴ هزار مترمربع است درحالی که در وزیر در منزل ۶۰ متری زندگی می کند؛ اضافه کرد: این نشان دهنده اهمیت به تعلیم و تربیت است.
وی راه تحقق اقتصاد مقاومتی که علاج جنگ اقتصادی است را تربیت شدن در مدرسه دانست و افزود: سبک زندگی اسلامی باید شعار ما در کانون مدارس اسلامی باشد و بدون آن اقتصاد مقاومتی حاصل نخواهد شد.
رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی باید از حد یک آرمان و مفهوم صرف در مدارس به یک الگوی عملی تبدیل شود.

حدادعادل مقاوم کردن کودکان را یکی دیگر از شیوه ها دانست و ادامه داد: باید در مدارس کودکان را با بصیرت بار بیاوریم که چراغ عبور از فتنه است.

وی با بیان این که کشورهای غربی صد و پنجاه سال پیش به ایجاد مدرسه در ایران روی آوردند گفت: مثلا ساموئل جردن که یک کشیش بود از امریکا می آید و مدرسه البرز را تاسیس می کند. دکتر جردن رسما می گوید که ما آمده ایم که رهبران آینده ایران را در آن تربیت کنیم. یا مجموعه رازی را ژنرال دوگل افتتاح کرد. و بسیاری از مدارس دیگر. مدرسه اندیشه که به مجموعه مدارس دن بوسکو وابسته است با بودجه واتیکان اداره میشد.
حداد عادل تاکید کرد: هرکه میخواهد آینده را در اختیار داشته باشد باید در مدارس سرمایه گذاری کند. مدارس اسلامی کما و کیفا باید توسعه و رشد پیدا کند و الگو برای سایر مدارس باشند. قصد ما کمک به آموزش و پرورش است و نه رقابت سیاسی. اگر حداقل ۱۰۰۰ مدرسه اسلامی با بهترین کیفیت اداره شود می تواند در حرکت بقیه مدارس الگو باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *